ابزار اینستا گرام

تیک ابزارابزار اینستا گرام برای وبلاگ

ابزار تلگرام

تیک ابزارابزار تلگرام برای وبلاگ

۰

تهاجم فرهنگی غرب- قسمت پنجم - هالیوود - فیلم

 فیلم فرهنگی تهاجم فرهنگی

هالیوود با صنعت فیلم سازی درصدد القای تفکرات و اعتقادات خود به جهانیان است در قسمت قبل با بخشی از فعالیت های هالیوود در زمینه انیمیشن و کنترل آنها بر اذهان کودکان و نوجوانان دنیا آشنا شدیم و در این قسمت نگاهی می اندازیم به فیلم های ضد ایرانی و اسلامی هالیوود که تاکنون اکران شده است.


 آرگو (۲۰۱۲)


داستان یک افسر سازمان سیا که برای نجات ۶ آمریکایی به گروگان گرفته شده در تهران سال ۱۹۸۰به بهانه ی ساخت فیلم علمی تخیلی هالیوودی برای یافتن مکان مناسب، به ایران می آید.
در این فیلم رفتار مردم ایران بعد از انقلاب بسیار وحشیانه و خصمانه نمایش داده می شود و در عوض مظلوم نمایی اغراق آمیزی در به تصویر کشیدن کارمندان سفارت آمریکا به کار برده شده است.
کارگردان: بن افلک


 سیصد (۲۰۰۶)


۴۸۰ سال پیش از میلاد مسیح، شاه لئونیداس به همراه لشکر۳۰۰ نفری در ترموپیل در با سپاه خشایارشاه ایران مبارزه می کند. در این نبرد لشکر ۳۰۰ نفری در مقابل سپاه پر شمار ایران مقاومت می کند . جنگ حدود سه روز ادامه دارد و نهایتا ارتش ایران متوقف می شود اما با همکاری یک یونانی می تواند سپاه ۳۰۰ نفری را محاصره کند.
کارگردان: زاک اسنایدر

 الکساندر (۲۰۰۴)


الکساندر یا اسکندر، فیلمی درباره ی پادشاه مقدونیه و سپاه بزرگ اوست که بیشتر مناطق دنیا را فتح می کند. این فیلم دوران کودکی و تعلیم اسکندر توسط ارسطو و نبردهای اسکندر با داریوش سوم و نابود ساختن امپراتوری هخامنشیان را نشان می دهد.اسکندر که در واقع یک انسان خونخوار و عیاش بود در حد یک الهه و حتی خدا در طول تاریخ ماندگار شده است. همانطور که می دانیم اسکندر مقدونی به بهانه ی به آتش کشیدن آتن توسط خشایار شاه به قلمرو هخامنشیان حمله ور شد و پس از تصرف مصر و بابل وارد خاک اصلی ایران شد وی تخت جمشید را به آتش کشید و سربازانش به دختران و زنان و حتی پسران پارسی تجاوز کردند و به قتل و غارت ایرانیان پرداختند. اسکندر به این قلمرو تصرف شده هم قناعت نکرد و سپس به هند لشکر کشید و در آنجا نیز به خونریزی پرداخت. این به اصطلاح الهه به همجنسگرایی و شرابخواری معروف بود و در عیش و نوش هایش از هیچ کاری رویگردان نبود.در فیلم همواره ایرانیان بربر به معنی وحشی نام برده می شوند. سربازان لشگر داریوش همگی به شکل اعراب هستند با لباسهای کهنه و خجالت آور و فرماندهی داریوش هم شرم آور است و تنها دستور حمله ی مستقیم به لشگر دشمن را می دهد در مقابل سربازان لشگر مقدونیه همگی عضلانی و منظم به تصویر کشیده شده اند و تاکتیکهای نظامی اسکندر و تقسیم کردن نیروها برای شکست لشگر عظیم ایرانیان در حد تاکتیکهای رعد آسای آلمان نازی است. یک نکته در مورد بازیگر نقش داریوش سوم -راز دگان-این است که او متولد اسراییل و البته چشم سبز است و انتخابش برای این نقش هم از آن کارهاست. باید از استون و رفقایش پرسید چه اصراری است تا اسکندر را که به گواه تاریخ، سرداری لاقید و میخواره و منحرف جنسی بوده در حد یک سمبل و اسطوره بالا ببرند و آن را به عنوان نماد شکوفایی تمدن غرب مطرح کنند؟ آیا این یک بیوگرافی است؟ یک پروپاگاند تاریخیست؟ چیست؟ اسکندری که اصلا" مقدونی بود و پدرش فیلیپ با لشگرکشی و زور سر نیزه یونان را فتح می کند، و نفرت یونانیان از او تا انجاست که حتی از اردشیر دوم برای شکست دادن فیلیپ درخواست یاری می کنند (البته اردشیر برای تلافی تحریکات اتن در مصر، قبول نمی کند) و مگر یونان تا پیش از ظهور امپراطوری روم نماد تمدن غرب به حساب نمی آمده؟

چوبکاری از این گل درشت تر؟ یعنی ایرانیان هیچ بویی از حس ناسیونالیستی نبرده اند و به میهن و سرزمین خود اهمیتی نمیدادند؟ در فیلم تمام سربازان لشگر داریوش غلام و برده معرفی میشوند که به اجبار به جنگ آورده شده اند و خود داریوش هم مردی بزدل و ترسو به تصویر کشیده شده است که به هنگام فرار سربازان خود را با گاری زیر میگیرد و میکشد تا خود کشته نشود.

دختر داریوش رکسانا که به همسری اسکندر در می آید بی شباهت به یک عرب زاده نیست به کل انتخاب این بازیگر سیاه پوست به عنوان دختر داریوش خنده دار است برای دوستان جالب خواهد بود بدانند که برای ایفای نقش مادر اسکندر از یکی از خوش چهره ترین بازیگران غرب(آنجلینا جولی) استفاده می شود که حتی در طول فیلم پیر هم نمی شود اما بجای یک زن ایرانی که جهانشگایی چون اسکندر آنرا در گذر از اینهمه خاک و رویت تعداد بیشماری زن و دختر به همسری برمی گزیند یک بازیگر سیاهپوست انتخاب کرده اند که نمادی عجیب از ایران به بیننده القا میکند.

صحنه ای در تاریخ هست که در نبرد گرانیکوس اسکندر دستور می دهد دست آن ایرانی را که به وی تیر می اندازد به نحو فجیعی قطع کنند، اما در این فیلم اثری از نبردهای اصلی وی با ایران همچون گرانیکوس و گوگملا نمی بینیم. شاید بدین خاطر که این صحنه ها میتوانست چهره مثلا مقدس اسکندر در این فیلم خدشه دار کند. علاوه بر این درگیری اسکندر با سردار بزرگ ایرانی آریوبرزن نیز در فیلم موجود نیست و از همه مهم تر اینکه صحنه ی تاریخی به آتش کشیدن تخت جمشید نیز برای این فیلم ساخته نشده است. به کل شما هیچ صحنه ای از وحشی گری سربازان مقدونی علیه ایرانیان در فیلم نمیبینید و سربازان اسکندر خوددار، متواضع و البته خوش گذران به تصویر کشیده شده اند.

اسکندر در سال های آخر عمر به تایید تاریخ جنونی عجیب داشت و به فردی مالیخولیایی می مانست. کجاست این نمادینه ها؟ نمادهایی که مثلا یکی از دستوراتش در بدو ورود به یک روستای ایرانی در سعدیانا تنها به این بهانه که در زمان اجداد پنج نسل قبل تر این روستا یک درگیری بوجود آمده، دستور قتل تمامی اهالی روستا را صادر کرد!

افلاطون استاد ارسطو جمله و عقیده معروفی داشته بدین مضمون که: "علاقه و دوستی میان دو مرد بسیار گرانبها تر و حقیقی تر از عشق زمینی مردان و زنان نسبت به یکدیگر است!" و ما در فیلم اسکندر به وضوح شاهد عشق و دوستی اسکندر با دوست دوران کودکی اش هفایسشن (با بازی یارد لتو ) هستیم و این عشق تا جایی پیش میرود که موجبات برانگیخته شدن حسادت همسر ایرانی اسکندر ( با بازی روزاریو داوسن) را فراهم کرده و زمینه طرح ریزی توطئه قتل او احیانا توسط همسر اسکندر را نیز فراهم می کند. ارتباط عاطفی اسکندر با همسرش هم که به لحاظ روانشناسی بازسازی ارتباط او با مادرش است از پیچیدگی های مربوط به خود برخوردار بوده و حاکی از جنبه های تسلط آمیز نقش زن چه همسر و چه مادر در زندگی و رفتارهای اسکندر می توانسته باشد.

از نظر جلوه های ویژه و به تصویر کشیدن یک میدان عظیم جنگی فیلم نسیتا خوب عمل کرده و تصاویر میدان نبرد بسیار زیبا و پر جزئیات هستند و تماشاگر از دیدن این صحنه های عظیم به وجد می آید شاید اوج زیبایی این جلوه های ویژه در سلسله نبردهای اسکندر در هندوستان باشد که در این سکانسها فیلهای جنگی با تعداد بالا به لشگر مقدونیه ی حمله ور میشوند و تعداد زیادی از سربازان را لگدمال میکنند.

البته استون در فیلم خود به نقاط ضعف این به اصطلاح خدا هم بسیار پرداخت اما در فیلم تحقیر ایرانیان و تمسخر سربازان ایرانی خیلی بیشتر به چشم می آید تا همجنسبازی ها و خوشگذرنی های اسکندر...


کارگردان: الیور استون


 کشتی گیر (2008)


داستان یک کشتی گیر معروف که وقت آن رسیده از دنیای ورزش خداحافظی کند، او با افسردگی و فشار های روحی در خارج از دنیای حرفه ای مقابله می کند.
در یک مسابقه کشتی کج، دو طرف مسابقه به مبارزه می پردازند و کشتی گیر سیاه‌پوست سعی می کند تا با چوب حامل پرچم ایران، کشتی گیر دیگر را خفه کند اما موفق نمی‌شود. کشتی گیر رقیب چوب پرچم ایران را می شکند. لباس ورزشی این کشتی گیر طرح پرچم ایران است. این فیلم که جایزه جشنواره فیلم ونیز را نیز دریافت کرده است.
کارگردان: دارن آرونوفسکی


 خانه ای از مه و شن (۲۰۰۳)


زن تنهایی که از خانه خودش بیرون انداخته می شود و درگیری های فجیعی که بین او و صاحبان جدید خانه اش رخ می دهد. صاحب جدید خانه سرهنگ نیروی هوایی شاهنشاهی ایران است که به آمریکا مهاجرت می کند، در آخر فیلم همسر خود را می کشد و خود نیز با یاد آوری خاطراتش در وطن(ایران- اصفهان) اقدام به خود کشی می کند.
کارگردان: وادیم پرلمن


 پرسپولیس (۲۰۰۷)


داستان تلخ یک دختر نابالغ و پرحرف ایرانی که در حین انقلاب اسلامی اتفاق می افتد. این انیمیشن محصول کشور فرانسه است. دلیل ضد ایرانی بودن آن در قالب سیاه و سفید جلوه دادن انقلاب اسلامی و تلخ و افسرده نشان دادن مردم پس از انقلاب است. همچنین سرکوب زنان و اجبار به پوشش توسط حکومت دینی یکی دیگر از دلایل ضد ایرانی بودن این فیلم است.
کارگردان: مرجان ساتراپی و ونسان پارونو


 سنگسار ثریا (۲۰۰۸)


داستان ازین قرار است که زنی به نام "ثریا" مورد اتهامات بی اساس قرار می گیرد. شوهر او می خواهد دوباره ازدواج کند و به ثریا می گوید می خواهد او را طلاق دهد، که زن نیز حقوق خود را مطالبه می کند. مرد برای رهایی از پرداخت حقوق با همکاری روحانی و کدخدای ده نقشه ای را طراحی می کنند. آنها ثریا را به خانه ی مردی که تازه همسرش را از دست داده به عنوان کنیز می فرستند، به این ترتیب زمینه برای تهمت به ثریا فراهم می شود و حکم سنگسار را برای او اجرا می کنند. این فیلم با بازی کردن با احساسات بیننده اش، سعی در فریب دادن و متاثر کردن او را دارد، تحریف قوانین و مقررات جزایی و احکام دین روشی است که این فیلم 5 میلیون دلاری و سرمایه گذاران آمریکاییش در پیش گرفته اند. این اثر به دلیل حجم گسترده اطلاعات غلط برای مخاطبان ایرانی تهیه نشده و غرض از تولید آن قطعا تاثیر گذاری بر چهره ایران در جهان است.

کارگردان: سیروس نورسته

 شبی با پادشاه (۲۰۰۶)


فیلمنامه این فیلم اقتباسی از کتاب عهد عتیق به نام "استِر مقدس" است، در آن دختری یهودی جان خود را برای نجات مردم یهود به خطر می‌اندازد و وارد زندگی خشایارشاه می‌شود.
کارگردان: مایکل سجبل


 ۳۰۰: ظهور یک امپراتور(۲۰۱۴)


این فیلم ادامه ی ماجرای لشگرکشی سربازان خشایارشاه به آتن، پس از مرگ نیروهای پادشاه لئونیداس در نبرد "ترموپیل" است. ماجرای اصلی داستان زندگی فرمانده ارتش یونان در ۴۸۰ سال پیش از میلاد مسیح بوده که نیروی دریایی یونان را رهبری می کرده است. هیچ یک از قسمت های فیلم ۳۰۰ را نمی توان یک فیلم تاریخی به شمار آورد. در واقع، فیلم ۳۰۰ تنها یک داستان است که تبدیل به فیلم شده است، می توان این فیلم را تنها یک برداشت از فیلم "شهر گناه" دانست.
کارگردان: نوآم مورو


 دولت پنجم (۲۰۱۳)


فیلمی در ژانر وحشت و برمبنای اتفاقات واقعی است که شواهدی مبنی بر فساد و فریب حکومتی که تازه به قدرت رسیده را افشا می کند. این حکومت با کمک اینترنت در قرن ۲۱ ام موفق به تسخیر قدرت می شود.
کارگردان: بیل کاندون


 عبور (۲۰۰۹)


این فیلم داستان تلاش چند مهاجر از ملیت های مختلف از جمله یک ایرانی برای رسیدن به وضعیت حقوقی در لس آنجلس است.
کارگردان: وین کرامر


 سیریانا


اعتراض سیاسی افرادی از وضعیت صنعت نفت کشور که خود نیز درگیر و تحت تاثیر این صنعت هستند. غول نفتی آمریکایی، کنترل خود را بر میادین نفتی در منطقه ی امیر نشینی که توسط خاندان آل سوبای اداره می شود از دست می دهد. وزیر خارجه این منطقه، امتیاز استخراج گاز طبیعی را نیز به یک شرکت چینی سپرده است.
کارگردان: استفان گاگان


 مرد بله گو(۲۰۰۸)


مردی که عادت کرده به همه "نه" بگوید، به یک کلاس می رود که افراد در آنجا نگاه تازه ای به زندگی دارند، روش خود را تغییر داده و در برابر همه چیز بله می گوید. تا اینکه یک زن ایرانی به او پیشنهاد ازدواج می دهد و او می پذیرد. علت پیشنهاد از طرف زن به خاطر رفتن از ایران بوده و در واقع می خواهد بگوید ایرانیان برای خروج از کشور حاضرند هر کاری بکنند. زن ایرانی در فیلم حجاب دارد که مرد هم به خاطر داشتن عکس با این زن متهم به تروریست بودن می شود.
کارگردان: پیتون رید
کمپانی برادرن وارنر


 گلاب(۲۰۱۴)

 
یک روزنامه نگار در ایران برای بیش از ۱۰۰ روز بازداشت می شود و به طرز وحشیانه ای در زندان مورد بازجویی قرار می گیرد. "مازیار بهاری" روزنامه نگار ایرانی کانادایی است که سال ۸۸ به عنوان مستند ساز و وارد ایران می شود و در اتفاقات ۸۸ دستگیر شده و به زندان اوین می افتد و سخت شکنجه می شود. او در این مدت با استشمام بوی گلاب متوجه حضور زندان بان می شده است.
کارگردان: جان استوارت


بدون دخترم هرگز(۱۹۹۱)


یک زن آمریکایی که بعد از انقلاب با شوهر ایرانی خود برای دیدار خانواده ی همسرش به ایران می آید، که در فرودگاه مجبور می شود حجاب داشته باشد. شوهرش که در آمریکا قبل از سفر، به قرآن قسم یاد می کند که در ایران نخواهد ماند، به قول خود عمل نکرده و زن را وادار می کند در ایران بماند، او که تمایل شدیدی به بازگشت به وطن دارد، متوجه قوانین ایران در رابطه با لزوم اجازه ی همسر برای سفر می شود و سعی می کند اطمینان همسر را جلب کرده و اجازه را کسب نماید، که در آخر نیز چون می خواهد دخترش را نیز همراه خود ببرد، قاچاقی از مرز های ایران خارج می شود.
کارگردان: برایان گیلبرت


 شرایط (۲۰۱۱)


یک خانواده ی ثروتمند ایرانی که در تلاش هستند تمایلات جنسی دختر نوجوان خود را کنترل کنند. این دختر همجنسگرا بوده و با دوست خود در ارتباط است، دوستِ او با برادرش ازدواج می کند، اما هم چنان پس از ازدواج این دختر دست از گرایش و تمایل به دوست خود برنداشته و خواهان ادامه ی رابطه با اوست.
کارگردان: مریم کشاورز


 زنان بدون مردان(۲۰۰۹)


فیلم داستان چهار زن ایرانی است که با کم شدن حمایت سازمان سیا از کودتا در ایران در سال ۱۹۵۳، دچار شرایط ناگوار اجتماعی می شوند، یکی از آنان تلاشگر سیاسی، دومی یک زن تن‌فروش، سومی یک بانوی کمونیست و چهارمی یک دختر سنتی است.
کارگردان: شیرین نشاط، شجاع آذری



 ویش مستر یا ارباب کابوس ها(۱۹۹۷)


داستان یک جن شیطانی که قرارست سه آرزوی صاحب خود را برآورده کند، تا به دنبال آن به او اجازه داده شود سه برادر خود را به زمین بیاورد. شروع داستان با سرقت از یک موزه است، نگهبان ها با دزدان درگیر می شوند، در این درگیری مجسمه ی اهورا مزدای ایرانی شکسته شده و یک سنگ سرخ از آن خارج می شود، دختری که جزو گروه دزدان است سنگ را لمس کرده و به همین علت جنی از آن خارج می شود. آن جن هم شروع به کشتار انسان هایی می کند که در عوض یک آرزو جان خود را می فروشند.
کارگردان: رابرت کورتزمن



 استر و پادشاه (۱۹۶۰)


داستان این فیلم درباره ی ایرانِ قبل از میلاد مسیح است. زمانی که همسر پادشاه کشته می شود، استر (یک زن یهودی)، مورد توجه پادشاه قرار می گیرد. به همین دلیل پادشاه سعی می کند جوّ علیه یهود را از بین ببرد، این نفرت به خاطر ذات پلید هامان در ذهن مردم شکل گرفته بوده است. قبل ازینکه پادشاه بتواند با استر ازدواج کند، و هامان شرور را شکست دهد، عوامل دیگری وارد عرصه می شوند، و زن جذاب دیگری نیز در این میان مورد توجه پادشاه واقع می شود.
کارگردان: رائول والش، ماریو باوا


 کتاب استر(۲۰۱۳)


کارگردان در این فیلم، کتاب مقدس استر را که داستان یک قهرمان است را به تصویر می کشد. خشایار شاه که درصدد است ملکه ی جدیدی انتخاب کند استر را می بیند و او را به همسری خود اختیار می نماید. در حالی که پسر عمه ی استر، مردخای و هامان شرور می خواهند قدرت پادشاهی را از تصرف خشایار شاه در آورده و خود حاکم سرزمین شوند. زمانی که استر از نقشه ی شوم هامان مطلع می شود برای اینکه صداقت خود را به خشایار شاه اثبات کند، جان خود را در راه امنیت مردمش از دست می دهد.
کارگردان: دیوید ای آر وایت


بکارت (2012)


داستان مبارزه ی سه زن در محیط های اجتماعی و فرهنگی ایران، و روبه رو شدن آنها با بحران های پیش بینی نشده است. دختری که در خانواده مذهبی بزرگ شده و با اجبار پدر تن به ازدواج می دهد. فیلم به مسائلی از قبیل قتل های ناموسی، قاچاق زنان و دیگر مشکلات زنان خاور میانه و اروپا می پردازد.
کارگردان: سعید خوزه


 حجاب طلایی (۲۰۱۱)


این داستان که با یک انقلاب آغاز می شود و در جای دیگری از جهان خاتمه می یابد. داستانی درباره پول، نفت و عشق نامشروع یک دختر زیباست که عاشق مردی از یک سرزمین دیگر می شود، به همین علت روسری طلایی به سر می کند و در فضایی لبریز از توطئه های بین المللی، دروغ و برنامه های سری و جاسوسی، فرهنگها در مقابل هم قرار می گیرند، دوستیها محک می خورد، پیوندها ازهم گسسته می شوند، و زندگی ها نابود می شوند.
کارگردان: تری تی میلر


 مریم (۲۰۰۲)


داستان یک خانواده ی ایرانی که مقیم آمریکاست و در حومه نیوجرسی زندگی می کند، و پدر خانواده پزشک است. پسر برادر وی برای ادامه ی تحصیل به آمریکا می آید و فردی اصولگرا و مذهبی و از طرفداران آیت الله خمینی است. زمانی که دانشجویان در ایران سفارت آمریکا را تصرف می کنند، "علی" پسر برادر او، نیز درصدد قتل شاه ایران بر می آید، شاه پهلوی در مرکز سرطان مموریال اسلون-کترینگ در منهتن بستری است و عموی علی هم پزشک این مرکز است. در همین زمان با گروگانگیری کارمندان سفارت آمریکا در ایران، مردم آمریکا دست به اعتراض می زنند.
کارگردان: رامین سرّی


 دختر تنها در شب به خانه می رود (2014)


فضای فیلم شهر اشباحی را با نام "شهر بد" نشان می دهد، مکانی که نماد مرگ و تنهایی است، مردم شهر از وجود یک خون آشام که در کمین آنهاست بی خبرند . این فرد خون آشام یک دختر چادریِ ایرانی است که پدرش "حسین" مردی دائم الخمر بوده و به همین دلیل دختر دچار مشکل می شود.
کارگردان: آنا لیلی امیرپور



 اورشلیم؛ شمارش معکوس(۲۰۱۱)


این فیلم اقتباسی از کتابی با همین نام است و ضد برنامه های هسته ای ایران است. درباره گروهی از مسلمانان ایرانی موسوم به گروه "هفت شگفت انگیز" است که می خواهند با بمب گذاری در خاک آمریکا، این کشور را نابود کنند.
کارگردان: هارولد کرنک



 فرستاده (۱۹۸۳)


داستان یک نماینده ایرانی که از طرف جمهوری اسلامی به آمریکا فرستاده می شود تا یک ساواک ایرانی که در دوران شاه خدمت می کرده است را به قتل برساند، اما پیش از ترور، این فرد توسط فرد دیگری کشته می شود و به همین دلیل سفر او دچار تغییر می شود.
کارگردان: پرویز صیاد



 


 



 






 








 

* فیلم تلویزیونی «زمانی برای خیانت» با موضوع فردی سپاهی که جاسوس سیا بود

 

ساخت فیلمی ضد ایرانی براساس کتاب «زمانی برای خیانت» به کارگردانی «ویلیام بالدوین»

این سریال تلویزیونی بر اساس کتاب «زمانی برای خیانت» نوشته «رضا کهلیلی» که دو سال پیش در آمریکا منتشر شد، در دست ساخت است.

«زمانی برای خیانت» خاطرات نویسنده کتاب است که موضوع آن درباره جوان ایرانی است که برای تحصیل به آمریکا سفر می‌کند و با امید آنکه بتواند برای جامعه خود فرد مفیدی باشد به ایران بازمی‌گردد ولی انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته و این ایران با آنچه که او در تصوراتش داشته زمین تا آسمان فرق می‌کند، بنابراین او ناامید بار دیگر به آمریکا بازمی‌گردد و آنجا با سازمان سیا مرتبط می‌شود و بار دیگر به عنوان جاسوس این سازمان به ایران بازمی‌گردد و در سپاه پاسداران مشغول به کار می‌شود.

 

رضا کهلیلی، نویسنده کتاب زمانی برای خیانت اکتبر 2010 در کنار میشل بکمن نامزد بنیادگرای مسیحی حزب‌جمهوری‌خواه آمریکا

 

این پروژه یک مینی سریال 4 الی 5 ساعته است که کارگردانی آن را «ویلیام بالدوین»، بازیگر و فیلمساز هالیوودی به عهده دارد و «وارن کوهلر» آن را تهیه‌کنندگی می‌کند.

جزئیات بیشتر این سریال تلویزیونی هنوز منتشر نشده است.

 

* فیلم سینمایی «300: نبرد آرتمیشیا»، قسمت دوم از فیلم ضد ایرانی «300» با موضوع نبرد خشایارشاه با سپاه یونان

قسمت دوم از فیلم 300

 

فیلم سینمایی «نبرد آرتمیشیا» که در ادامه فیلم ضد ایرانی و جنجال برانگیز 300 ساخته می‌شود، قرار است سال 2013 میلادی به نمایش درآید.

جزئیاتی که در رابطه با این پروژه سینمایی منتشر شده بسیار اندک است ولی بر اساس سایت سینمایی آی‌.ام.‌دی‌.بی، «نوام مارو»، کارگردان اسرائیلی و کم‌سابقه هالیوودی، کارگردانی این پروژه سینمایی را بر عهده خواهد دارد.

 

نوام مارو، کارگردان اسرائیلی قسمت دوم فیلم ضد ایرانی 300

 

فیلمنامه این پروژه سینمایی را نیز «فرانک میلر» نویسنده قسمت اول از فیلم «300» که بیشتر شهرتش به خاطر فیلم سینمایی «شهر گناه» (سین سیتی) است، به رشته تحریر درآورده است.

 

قسمت دوم از فیلم سینمایی 300

«فرشاد فرهت»، بازیگر ایرانی‌الاصل هالیوود که اخیرا در فیلم ضد ایرانی «آرگو» (سفینه) نقش یکی از نیروهای سپاه پاسداران را بازی کرده، یکی از معدود بازیگران ایرانی این فیلم ضد ایرانی است.

 

فرشاد فرهت، بازیگر ایرانی‌الاصل هالیوود

 



 آخرین وسوسه مسیح:


این فیلم را «مارتین اسکورسیزی» در سال 1988 کارگردانی کرد که «ویلم دافوئه» در آن نقش حضرت مسیح را بازی می‌کند.

ناکامی هالیوود در نمایش تاریخ/ از نوح تا موسی نبی

این فیلم که حضرت مسیح را به عنوان کسی تصویر می‌کند که با تمایلات جنسی و تردیدهایش درباره تقدسش دست به گریبان است و در این میان ازدواج او با مریم مجدلیه را مطرح می‌کند، به شدت با اعتراض مسیحیان و حتی کلیسای واتیکان روبرو شد.

انتقادها به حدی بالا گرفت که نمایش فیلم برای بیش از 15 سال در کشورهایی چون مکزیک، آرژانتین، شیلی ممنوع و حتی نمایش آن در برخی کشورهای اسلامی چون فلیپین و سنگاپور همچنان ممنوع است.


نوح:


فیلم سینمایی «نوح» به کارگردانی «دارن آرنوفسکی» و بازی «راسل کرو» در نقش حضرت نوح، سال گذشته ساخته و اکران شد.

ناکامی هالیوود در نمایش تاریخ/ از نوح تا موسی نبی

این فیلم از همان ابتدا با واکنش‌های منفی بسیاری از سوی طرفداران ادیان مختلف روبرو شد.

به عقیده این افراد، فیلم «نوح» علی‌رغم ادعای سازندگانش مبنی بر اینکه منطبق بر روایت انجیل ساخته شده است، فیلمی کاملا هالیوودی و به دور از مستندات دینی و تاریخی است.

نمایش این فیلم در بسیاری از کشورهای مسلمان از جمله امارات متحده عربی، مالزی، قطر، بحرین، مصر و ... ممنوع شد.


منابع: مرکز مطالعات آمریکا - فارس نیوز





تهاجم فرهنگی - قسمت اول - عروسک باربی


تهاجم فرهنگی - قسمت دوم - مد و لباس


تهاجم فرهنگی - قسمت سوم - شبکه های ماهواره ای


تهاجم فرهنگی - قسمت چهارم - هالیوود - انیمیشن



نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تا 1439...

جستجو

بایگانی

عناوين برگزيده

پربازديدها

آخرين نظرات

پیشنهاد ویژه

پيوندها

محصولات سایت

شبکه های اجتماعی

کلیپ های برگزیده